úterý 17. listopadu 2015

Mukaši, mukaši, aru hi ni kaze wo hiita


Původně jsem neměla v úmyslu se nějak moc chlubit tím, že jsem byla (~17.- 20. 10.) nachlazená, není to moc zajímavé, ale nakonec je pár věcí, které chci zmínit...

  • Kdy se s vámi Japonci začnou poprvé pořádně bavit japonsky? Když máte teplotu a netoužíte po ničem jiném víc, než usnout a vzbudit se až budete schopní zase přemýšlet a dýchat a takové ty věci...
    Stalo se to když jsem si šla do 7/11 koupit roušku a teplotoměr. Místo obvyklých náctiletých/vysokoškolských brigádníků tam byla normální dospělá paní. Koukla na můj nákup a povídá: "Jste nachlazená?", odpověděla jsem, že ano, a tak mi řekla, že si mám zavázat krk (měla jsem) a mít v teple kotníky a zápěstí (pokusila jsem se... stejně jsem byla celý den v posteli) a že mám pít hodně vody... tak jsem jí to odkývala, zaplatila... a na odchod mi paní ještě popřála, ať se brzy uzdravím. Japonci jsou takoví milí a hodní. I když to občas možná jen předstírají.
    Japonština je vážně mnohem snazší, když jste v pozměněných stavech vědomí (s teplotou nebo po dvou sklenicích vína, jak jsme ozkoušeli v Olomouci ^__~ )
  • V Japonsku zřejmě nevedou čaje proti nachlazení. Tak tak se mi za těžké peníze podařilo najít zázvorový čaj.
    Vypravila jsem se pro protinachlazovací (bylinkový) čaj do drogerie/lékárny. Nenašla jsem, zeptala jsem se tedy prodavače, nejdřív na mě hleděl jakobych mluvila čínsky... no, tomu by možná rozuměl, maďarsky a pak mi ukázal všechny ty úžasně drahé léky proti nachlazení a nervózně tam zůstal postávat. Zeptala jsem se ho tedy na vitamíny, které mi ukázal a odešel, abych si s nimi poradila sama. Byly drahé jako čert, takže jsem odešla s prázdnou a ve Frescu (supermarket) si koupila ten zázvorový čaj, med a dva pomeranče...
  • Zjevně není úplně dobrý nápad sedět tři hodiny na slunci a koukat na lidi střílející na koni z luku, a to i přesto, že se cítíte mnohem lépe, než předchozí den. Následující den byste zase nejradši předstírali, že neexistujete. Ale nemůžete, páč musíte jít do školy. A nezapomeňte na ty hromady úkolů, co jste přes víkend neudělali, páč vám bylo mizerně... No, aspoň jsem dočetla knížku...
  • Roušky. Nemusíte si pořizovat roušku, když jste nachlazení. Ale když vidíte všechny ty Japonce popotahující a pčíkající za rouškami (nepočítám v to slečny, které se ráno nestihly namalovat, true story), někdy vám to prostě nedá a nemáte to srdce prskat na ně svoje bacily nazpět. Ale jsou, odpusťte mi mou klačtinu, celkem debilní, pokud nosíte brýle... stejný efekt, jako potápěcí brýle.
    Nevhodné na fotografování. Můžete se usmívat, jak chcete, ale prostě to nebude poznat.
    Ale, že prý mi sluší... :D
Člověku sluší všechno, když má na pozadí horu Hiei. A ne, že ne!

2 komentáře:

  1. Aneb po mesiaci dorazila kjótska kaze aj do prefektúry Točigi. Od včera poctivo rúškujem a cítim sa nápadne, ale rúškujú tu všetci, takže sa tvárim prirodzene.
    + zvládam každodenné aikidó tréningy :D v sobotu vystupujeme, tak to treba pripraviť. Ehmm. Kron by zaliezol do postele a ani neodostieral, ale to máš tak... život študenta v Japonsku :D niet na výber.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jak mezi ně jednou zapadneš aspoň tím, že si dáš roušku... :D

      Vymazat