čtvrtek 26. listopadu 2015

Škola, školička...

V mailu, co mi od babičky a od dědy přišel asi před měsícem, se mne děda ptal, jestli kromě večírků a výletů dělám i něco... no, víte, jako kdyby studijního. Tak jsem si uvědomila, že jsem vám o tom vlastně ještě nic neřekla...

Takhle nějak vypadá můj rozvrh:
Jazyk: slovní zásoba a čtění (JP) - inu... čteme texty, zatím vesměs o nudlích nebo jídle, ale měli jsme i krátkou povídku. A každý týden píšeme test na slovíčka z minulého týdne. Tedy, na čtení slovíček z minulého týdne... Jsme tam tři.
Historie kulturní výměny v Asii (JP) - jídlo... tedy, první čtyři hodiny čaj, teď sake... Je to docela zajímavé a celkem vyučujícímu i rozumím, jen se trošku děsím koncového testu.
Místa na seznamu UNESCO v Japonsku (AJ) - tož... povídá nám vyučující o památkách UNESCO v Japonsku. Nějak se stalo, že jsem tam sama s několika Japonskými studenty (a studentkami, jen aby nedošlo ke zmatkům)... kteří tam prý šli proto, že tam budou rjúgakuseiové... a ten první týden nás tam bylo plno... je to docela fajn, akorát když jsem těm Japoncům druhý týden vysvětlovala Kodžiki (tvářili se, že moc neví wo co gou ani japonsky), bylo to takové... divné...
Úvod do japonské literatury (AJ) - sem jsem šla hlavně proto, že se tam čtou japonské příběhy, které jsem vesměs ještě nečetla. (V angličtině, ale vyučující nám je dává i v japonštině, když chceme, takže dají-li všechna kami, jednoho dne budu mít čas si je přečíst).
Jazyk: gramatika (JP) - no... gramatika. Nebaví mě to. Ne, že bych všechno uměla, ale dost z toho bych měla umět a... nevím no, moc mě to nebaví. Asi mi tam chybí ty W-senseiovy občasné historky. Obzvlášť, když se naše vyučující taky jmenuje W. Tady je nás pět.
Historické počátky moderního Japonska (AJ) - název předmětu asi taky mluví za vše. Tohle je ten předmět, se kterým jsme byli na těch výletech... třeba jak jsem se stala tím heianským šlechticem.
Ve čtvrtek ráno jsme původně chtěla mít ještě jednu hodinu, ale po absolvování jednoho čtvrtka od rána do večera jsem naznala, že, co je moc, to je moc. A navíc jsem nebyla schopná vnímat vyučujícího. O:)
Jazyk: konverzace (JP) - konverzace... jsme tam dva. A jedna japonská slečna, co tam chodí za námi. :)
Komunikace v japonštině (JP) - místo toho jsem původně chtěla chodit na něco, co se jmenovalo nějak jako "Japonské technologie", ale bylo to... zvláštní... a lidi mi řekli tady o tomhle předmětu, který je vážně mnohem zajímavější. Je to v podstatě taková pokročilejší konverzace, ale bavili jsme se tam o japonských nářečích (obzvláště o tom tady okolo, Kansai-ben/Kjóto-ben), řeči mladých... a spoustě jiných zajímavých věcí. :D
Obecně o výuce japonštiny (JP) - k tomuhle taky úplně nevím, co říct, název to tak nějak vystihuje...
Obecně o japonské lingvistice (JP) - tenhle předmět toho taky moc neskrývá, ale je to, možná trošku překvapivě, zábava. Vyučující je strašně super a... tak nějak mě asi baví se trošku rýpat v japonské lingvistice.
Jazyk: poslechová cvičení (JP) - možná.... možná kdybychom neposlouchali všechny nahrávky šestkrát... uh. Tady jsme čtyři.
Přístup k literatuře a umění (AJ) - tenhle předmět absolutně nesouvisí s Japonskem. Zkoumáme tam hudební videa a... skoro tomu nerozumím, ale je to fajn.

Jazykové okénko:
Vyučovací hodině se tady říká gen/džigen (限・時限). Dokud mi tatínek od host-family neřekl, že je to specialita jen tady Kjóta, vůbec jsem si neuvědomila, že jsme si říkali, že se jí říká koma (齣... kukuku... asi se to normálně píše jen kanou, což?)

Ještě něco málo ke státním svátkům, Vánocům a prázdninám.
Státních svátků jsme měli několik, ale jen tohle pondělí jsme nemuseli jít do školy... asi, že by bylo blbé pracovat na svátek práce... Vždycky byly v pondělí.
Na Vánoce musíme do školy.T__T
Zimní prázdniny budou od 29. 12. do 6. 1., pak bude ještě asi tři týdny škola, pak nějaké zkouškové a prázdniny zhruba od půlky února a měly by trvat někdy do konce března. Takže pokud někdo chcete přijet, asi někdy v té době. Ale plánujte rychle, asi bych taky ráda někam na výlety... ;)

A... možná jste si všimli, možná ne, ale vytvořila jsme kalendář, kam dávám, co a kdy tu dělám... ještě není kompletní, ale pracuju na tom, skoro stejně zoufale, jako na tomhle blogu... uf. Uf.

Žádné komentáře:

Okomentovat