sobota 28. listopadu 2015

Návštěva u císaře... tak trochu

V úterý 3. 11. jsme se vypravili podívat na současný císařský palác (už jsem zmiňovala, že ten starý shořel někdy... no... pár set let to bude...?). Do onoho úterka totiž měli asi týden nebo dva trvající volnou prohlídku. Jinak se tam musí ukazovat pas a je lepší si udělat rezervaci na Internetu... a vůbec je to takové celé mendókusai. Ale zase, aspoň, že to jde, že. Takhle jsme jen u vchodu museli ukázat, že v tašce nemáme bombu či co... a ani po nás nechtěli peníze.


Kromě toho, že jsme si mohli palác projít (samozřejmě jen mezi budovami, ne uvnitř), jsme taky viděli speciální představení gagaku, dvorského tance původně asi někdy z období Heian, jako skoro všechno, co není z Číny nebo z Korey... ačkoli, i věci z období Heian jsou určitě aspoň ze tří čtvrtin z Číny nebo z Korey... a gagaku asi nebude výjimkou. Chtěla jsem vidět i kemari, ale spletla jsem si datum... to ukazovali jen v neděli. No co... třeba se mi ho ještě někde někdy podaří chytit.
vstup pro hosty (pokud se nepletu...)
místnost s jeřáby na stěnách
brána
trůní.... budova
figurína dámy navštěvující císaře
budova, s figurínami dam
figuríny dvořanů s luky
fotka nás v zahradě s nějakým náhodným Japoncem... doufám, že nás má na fotce taky -.-
zahrada
...
další pomalované zdi
Vystupující byli dva. Hudba byla taková... dvorská, představení bylo hodně pomalé  (měli tehdy spoustu času no) a zvláštní (mě se to docela líbilo, takovým tím zvraceným způsobem to-je-tak-divné-až-je-to-zajímavé-a-hele-ono-to-asi-má-i-nějaký-příběh!).
hudebníci
tanečník první
tanečník druhý

Žádné komentáře:

Okomentovat