úterý 20. října 2015

Davy a davy turistů

Po návštěvě hradu jsme zašly v centru na děsně dobrý (a trošičku dražší, srsly, mohlo by to být mnohem horší) oběd a pokračovaly ke Kijomizudeře, jež není tak úplně daleko od svatyně Jasaka.

oběd
Pontočó za dne
boční, tedy ne tak plná ulička
hlavní ulička
Kijomizudera je jeden z nejznámějších/nejvýznamnějších japonských chrámů a je dost možné, že jste ho i vy všichni viděli někde na obrázcích. Z jednoho úhlu.
Já jsem z nich třeba měla vždycky pocit, že tak nějak trčí do prostoru nad Kjótem. Ve skutečnosti nicméně sice trochu trčí, tou částí, která bývá na fotkách. Z druhého strany je nicméně přilepená do svahu. Ostatně, podívejte se sami.
hlavní brána s pagodou
detail pagody
"uvnitř"
Á, jo! Koupila jsem si tam omamori, ale nevím, kam si ho připnout. Jak moc ok je/není připnout si omamori na klíče?
svatyně
Kijomizudera, jak ji možná znáte, s Kjótem v pozadí
Prequel, zde.

6 komentářů:

  1. Na té pagodě lezl drak, že? Ale asi ho uviděl někdo s plácačkou na draky. :(

    OdpovědětVymazat
  2. Na Wikipedii píší: S Novým rokem se stará omamori rituálně pálí a získávají nová.

    Tak nám ho vyfoť než ho rituálně spálíš;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, měla by se, ale není to úplně nutné... ještě uvidím, jak to bude. Fotku někdy někam dám. :)

      Vymazat
  3. Ja mám omamori pripevnené špagátom na volante bicykla, takže ok :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nakonec jsem si ho dala na klíče... ^__^ Mám takové to na celkové štěstí atp...

      Vymazat