neděle 3. ledna 2016

Opravdové hacumóde a nějaký ten novorční alkehol

Včera (2. 1.) jsme konečně vyrazili na hacumóde! Ne, že by to bylo pozdě, nebo něco, správný čas na hacumóde je právě v období ošógacu (v podstatě "nový rok"), jež je právě 1. - 3. ledna, ale po mém ne zcela úspěšném novoročním... :D


Nejprve jsme ve velké skupině zamířili do Šimogamo-džindži.

No, když to srovnám s tím výletem na Kokořín... tak tady měli taky stánky s občerstvením... O.o
Cestou ke svatyni (vede přes park, pokud si vzpomínáte) jsme ještě odložili stará omamori do krabičky na stará omamori. Kei-čan mi sice pak řekla, že když jsem ho měla teprve od září, tak jsem ho tam dávat nemusela, ale už jsme se ho vzdala, tak jsem ho tam nechala...
oheň ve kterém se možná pálí stará omamori atp.
letos je rok opice

Kromě obvyklého hození pětijenu a tleskání a tak (takhle to zní, že z toho mám jen srandu, ale nemám, to bych jim do těch svatyní furt nelezla), si někteří z nás koupili omikudži - něco, jako věštbu na tenhle rok. Je to trochu děsivé a tak to normálně nedělám, ale že byl ten nový rok... Ale naštěstí se v té mé psalo, že budu mít takový normální rok (tj. žádné obr-supr-dupr štěstí, ale taky žádná velká smůla, což je hezké) a že když se budu snažit, tak se mi bude dařit. :D Pak tam byly ještě další věci, ale moc jsem je nepochopila a asi by vás to stejně nebavilo... :D
ヽ(>∇<)ノ
Ostatní pak šli někam na rámen, ale Ivanka a já jsme ještě zajely do Kamigamo-džindži.

u nás se draci pouští na podzim, v Japonsku na nový rok (na březích Kamogawy)

vnitřní svatyně
Ve svatyni Kamigamo jsem si koupila nové omamori a taky jsme si s Ivankou koupily napůl novoroční sake v takové pěkné dřevěné krabičce. Ehm. I když jsme ho měly napůl, ještě nikdy se mi nepodařilo vyjet (na kole) ten blbý kopec nahoru ke škole tak lehce... :D

krabička

Žádné komentáře:

Okomentovat