neděle 28. února 2016

A na jih: Heiwa ga ičiban! (den šestý)


Přišel pátek 19. 2. a... výjimečně jsem nemusela vstávat brzy - ani jsem tak úplně nemohla, ta slečna, jak jsem u ní spala, spala děsně dlouho... ಠ‿↼

Nechala jsem si u ní ještě kufr....
lampiony v uličce za dne
lampiony nad vodou za dne
um... tohle taky v noci svítí
... a vyrazila směrem k Dežimě, ale tam už teď nic moc tak zajímavého není, tak jsem se vrátil na tramvaj (ano, v Nagasaki mají tramvaje) a zajela k nádraží, kde jsem si chtěl koupit lístek na autobus, ale autobusová budova byla na druhé straně ulice... než jsem vyšla z informační kanceláře, byla jsem zaskočena paními dělajícími turistický průzkum. Ale zase jsem za vyplněnou anketu dostala hezký vějíř...
Lístek jsem úspěšně zakoupila a mohla jsem tedy... vesele moc ne... zamířit do Mírovému parku...
Mírová fontána... prý má připomínat holubici
socha matky s dítětem
zvon... lidi k němu nosí vodu, protože ti, kteří umírali na ozáření pořád prosili o vodu
taková ta známá socha
přístřešek na origami jeřáby
pomníček pro děti, které tehdy zahynuly
zbytky zdí věznice, která na místě parku tehdy stávala... nikdo z vězňů nepřežil
Místo dopadu je nějakých sto metrů od parku.
toť ono...
památník padesáti let od dopadu
Kousek odtud, u schodů vedoucích k muzeu byly takové kachličky s různými zprávami:
tohle vám nepřeložím, nějak mi to nejde dát do hezké češtiny... :/
"Mír je nejdůležitější!!"
popis
A pak muzeum... už i v parku mi bylo docela do breku a v muzeum jsem nakonec ani nečetla spoustu popisků, jen jsem se podívala a šla pryč... ( ⚈̥̥̥̥̥́⌢⚈̥̥̥̥̥̀)
strážní věž pokroucená
čelní stěna kostela, který stával hned vedle místa dopadu
růžence spečené žárem...
Protože jsem muzeem proběhla tak rychle, zbyl mi ještě čas jít se podívat na takovou tu známou torii, co z ní půlka zůstala stát...
... a pak už honem na autobus a do Kitakjúšú.
nagasacká tramvaj před nádražím

Žádné komentáře:

Okomentovat