neděle 27. prosince 2015

Nésém vám véčéři, pódívéjte!

Udělat Vánoce v Japonsku se ukázalo býti nakonec celkem vtipné a proveditelné, byť s některými drobnými detaily, nedostatky, zádrhely atp. ... a nakonec to bylo všechno moc hezké.

malá část cukroví, co Ivance poslala její maminka
Přípravy
V pondělí jsme s Ivankou byly nakupovat vše potřebné na štědrovečerní večeři. Ve středu jsme začaly pracovat na bramborovém salátu. To bylo celkem dobré, až na to, že v Japonsku zjevně nejedí celer. Jenom řapíkatý. Není to sice úplně to stejné, ale lepší řapíkatý celer než žádný celer. A nebylo to nakonec poznat.
fáze 1 úspěšně splněna
Taky jsem ve středu spustila výrobu nepečené rolády. Mělo to dvě fáze, z toho ta první byla strašlivá a přišla jsem kvůli ní pozdě do školy. Na nepečenou roládu jsou potřeba sušenky (Bébé). Ty se mi podařilo sehnat poměrně snadno, nebyla to samozřejmě bébéčka, byla to Marie, ale chutnaly stejně. Sušenky je třeba nadrtit. V I-Housu není mixér (později se nějaký objevil, ale v tom by to stejně nešlo). V I-Housu není hmoždíř. V I-Housu jsou talíře, lžíce, naběračky... a nebo jsem to prostě i drtila jen rukama. Nevrmor!
Ve čtvrtek jsem... no, o tom, jak jsem probrečela asi tři hodiny, protože jsem si vzpomněla, co děláváme na Štědrý den doma se víc rozvádět nebudu... jsem se ulila z poslední hodiny, abych to pomohla Ivance dochystat. Byla to škoda, protože to je jeden z mých oblíbených předmětů a vyučující prý pouštěl Let It Go  různých japonských nářečích (musím si to najít!).
štedrodenní Hieizan
No nic, ve čtvrtek jsem smažila tresku. Kapra jsme nesehnaly, tak jsme koupily předobalenou tresku (když to není kapr, tak je to stejně fuk). Byla to dobrá treska, budu si ji kupovat častěji.

Akce
Mezi sedmou a osmou jsme to spustili. Kromě Ivanky a mě připravili i ostatní rjúgakusejové nějaká soje tradiční vánoční jídla, v případě asiatů spíš jen tradiční... ;)
A všichni jsme to pak spolu snědli... :)
moje roláda
všechno jídlo 
bramborový salát, treska a hrachovka (u Ivanky jedí hrachovku)

Nakonec nám i Ježíšek přinesl i nějaké dárky (někteří se pokoušeli i o nějaké ty vánoční písně).

Žádné komentáře:

Okomentovat