středa 23. září 2015

Ohnivé květy

Ještě k pátku... :D

Sedím si tak s ostatními u stolu ve společenské "místnosti" a internetuju, zatímco se ti ostatní učí japonsky nebo jsou vyučování... když v tom se náhle ozve "Hanabíííí!" a jde se na střechu... (kam se teda normálně moc lézt nemá... je to přísně zakázané... :D )
A pak už mají všichni v ruce prskavky, žádné rachejtle, jak u nás a vesele si prskáme. Prskity prsk! Všude spousta kouře, prskity prsk! A tak podobně. Prskavky jsou to trochu větší než, ty, co máme doma a prskají hezky.
No, doufám, že ještě nějaký hanabi (ohňostroj) mít budeme, protože takový pravý japonský hanabi je super. :D
Moje jediná fotka... na focení nebyl čas a měla jsem jen mobil a byla tma.
Což mi připomíná, že hanabi 花火 je jedno z mých oblíbených japonských slov. "Hana" je kytka, "bi (samostatně hi)" oheň, takže jsou to vlastně ohnivé květiny, žádné stroje. A když si to tak unaveně silvestrově (true story, 2013) přeberete, ohňostroj vypadá jako ohnivé květiny... dešoっ?

3 komentáře:

  1. Takže ste namiesto hanabi robili... hibana? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nope, robili jsme pravý japonský letní hanabi, který sestává ze spousty hiban... :D

      Vymazat
  2. To mne těší, že jsem kytka... To jsem nevěděla, nebo zapoměla..;-)

    OdpovědětVymazat